thegreataustraliantrip.reismee.nl

Week 2. Begin van stage en het eerste weekend vol avontuur.

Blog week 2. De officiële start van onze stage.

7:00 gaat de wekker om dan voor het eerst de rit naar Waurn Ponds te maken voor onze 1edag aan de Deakin University. Onze begeleider Xavier had gemaild dat we tussen 9:00 en 11:30 langs mochten komen voor het regelen van wat laatste dingen. We wisten dat de gratis parkeerplaats (gierige nederlands oeps) rond 9:00 vol zou zijn, dus zijn we vroeg vertrokken. Ondanks de vroege start, was er geen plaats meer en moesten we een speciale app downloaden waar we het parkeergeld mee konden betalen. Wat een gedoe is dat.

Het eerste ding op de agenda was het officieel maken van onze inschrijving bij Deakin, wat betekende het inscannen van wat formulieren. Ook hebben we meer studenten ontmoet en een verdiepende rondleiding gehad door de universiteit. We hebben kort wat ideeën bedacht voor onze projecten. Daarna werden we alleen gelaten, om onderzoek te doen naar wat we precies willen doen deze 20 weken. We zitten met meerdere studenten op kantoor, die op het eerste oogpunt niet het verwelkomend waren. We hebben beide ons eigen bureau, die we eerst leeg hebben moeten maken. Ze waren namelijk ingepikt door andere studenten. We mogen zelf onze bureaus thuis maken, dus er komen sowieso foto’s te hangen JRond 16:00 hebben we de 1edag afgesloten met een shopping trip langs de Aldi en Woolworths om boodschappen te doen voor de hele week. Hier kwamen we tot de conclusie dat het toch iets duurder is dan we eerst hadden berekend.

We hadden afgesproken om de komende 2 dagen (dinsdag en woensdag) een college mee te volgen. Op deze manier leerde we wat meer studenten kennen en kregen we een beeld van het forensische niveau van de universiteit. Dit bestond vooral uit meerdere discussies in groepsverband, maar ook onderling. Coco en ik werden meteen in het diepe gegooid met een voorstelrondje en een korte presentatie over een onderwerp. Het blijft wel lastig en een beetje vermoeiend om constant Engels te moeten praten. Alleen zullen we daar wel snel aan wennen denk ik.

Donderdags bestond uit het onderzoeken van ons project. Wat willen we nu precies doen de komende 19weken en kunnen we dat halen in die tijd. Ik heb redelijk in mijn hoofd wat ik wil gaan doen. Dus het is vooral gericht zoeken naar passende literatuur. Ook hebben we de bibliotheek ontdekt hier. Als je niet weet wat je moet zoeken, raak je hartstikke verdwaalt. Het is namelijk niet aangegeven en onlogisch. Dat maakt het zoeken erg lastig. Vandaag hebben we ook de vlog van de heenreis online gezet. Het was grappig om dit terug te zien en die frustratie weer te voelen van het reizen.

Op vrijdag stond een afspraak met onze begeleiders op het programma. Dit samen met iemand van de Victoria police force om te kijken of hij misschien nog wat ideetjes had voor onze projecten. Met hem hebben we afgesproken om volgende week een keer langs te komen en een rondleiding te krijgen. Ook is duidelijk geworden wat onze mogelijkheden zijn. Voor mij is nu al goed duidelijk wat ik wil gaan doen, dus ik kan beginnen met schrijven van mijn projectplan. Na ons gesprek zijn we naar huis gegaan, want he weekend! Na een rondje door het winkelcentrum, waar we weer eens geld hebben uitgegeven aan kleding etc zijn we richting huis gereden.

Het doel was om op zaterdag op tijd op te staan, zodat we alle tijd hadden voor een deel van de great ocean road. We wilde tot aan de 12 apostelen rijden, dat ongeveer 3uur rijden is. Het doel is niet gehaald, maar ruim op tijd zaten we in de auto om de rit te gaan maken. De route is echt prachtig en overal waar je kijkt zie je mooie dingen. Het uitzicht is geweldig en we zijn onderweg ook meerdere keren langs de weg gestopt om te kijken en foto’s te maken.

We hadden als tip gekregen om in Cape Otway koala’s te gaan kijken, die langs de route in de boven aanwezig waren. Deze hebben we alleen niet gezien, maar ondanks dat was het een prachtige route. Tegen die tijd was het ook lunchtijd, dus Co had een plekje uitgezocht aan het strand. Dus we hebben de auto aan de kant gezet en zijn gaan lopen. De heenweg voelde al erg lang en het bleek dus dat we de verkeerde richting uit waren gelopen. Uiteindelijk kwamen we bij het strand uit, wat supermooi was. Na ongeveer 15min begon het te regenen, waardoor we terug wilde naar de auto. Volgens google maps was het een klein stukje, want we konden ergens doorsteken. Die doorsteek liep over privéterrein en daar mag je dus NIET overeen. Dus we moesten een heel stuk omlopen, wat onder de Great Ocean Road walk hoorde. Deze route liep langs de kliffen, wat zorgde voor een heftige wandeling. Namelijk berg op, berg af en op een oneven pad. Ik denk dat pak en beet de hele wandeling 1uur heeft geduurd. Wat waren we blij om de auto uiteindelijk weer te zien.

Na dit avontuur ging de rit verder naar de apostelen. Het eerste wat hier opviel waren de bussen met Chinezen. Die liepen rond met selfiesticks en drongen grandioos voor. Dit was grappigere om te zien, dan de apostelen. Hoewel dit ook mooi was om te zien. Na een stop hier, zijn we weer terug richting huis gereden. Deze keer door het binnenland, wat een stukje korter is. Het einde van de rit, ging door de bergen, met zware haarspelbochten en geen straatverlichting. Dat kennen ze hier sowieso niet. De dag is afgesloten met een etentje bij de lokale burgertent en het downloaden van alle gemaakte foto’s.

Zondag is omgedoopt tot poets en rustdag. Ook staat het in het teken van mentaal voorbereiden om een nieuwe stage week. Op het moment dat ik naar bed wil gaan, zie ik ineens het luik op mn kamer open staan. Co en ik hebben deze beide niet opgemaakt. Op het moment dat we het luik dichtdoen, hoorde we opeens knallen. Ik ben niet snel bang aangelegd, maar dit was toch wel even spannend. Omdat we niet wisten wat het was, plus het luik dat openstond hebben we maar even iemand een berichtje gestuurd. Die gene kwam kijken en is het luik ingekropen. Hieruit is gebleken dat het waarschijnlijk de wind is geweest en er geen luik (of persoon) zich heeft verstopt in het huis. Ik moet echt minder misdaad series gaan kijken. Na deze spannende avond, zijn we een beetje onrustig gaan slapen.

aurora

Wat maken jullie toch weer mee. Ga zo door en het gaat echt op CSI lijken
Veel plezier nog daar en vergeet vooral niet te genieten.

Groet van je moeder

Frits Siewers

Dag Lotte

Leuk wat van je te lezen
Ik heb de vrijheid genomen mij in te schrijven voor je Nieuwsbrief

Mvg
Frits.Siewers