thegreataustraliantrip.reismee.nl

Blog week 3. Lezen, lezen en nog meer lezen.

Ik was even vergeten dat ik deze week nog geen blog heb geschreven. OEPS!! Maar je hebt niks gemist. Na de afgelopen 2 drukke weken, is dit een rustige week geweest. Maandag tot en met donderdag bestond vooral uit literatuuronderzoek en het vormen van een plan van aanpak. Deze deadline stond op woensdag, want voor vrijdag stond een afspraak bij de Victoria Police op de planning. Omdat ons onderzoek in samenwerking gaat met hun, moesten we het natuurlijk ook met hun bespreken.

Op donderdag na stage gingen we op weg naar Melbourne, waar we een slaapplaats hadden voor die avond. Voor het eerst in de stad rijden, is best lastig. Vooral als het donker is en je de weg totaal niet kent. Vanuit stage is het ongeveer 2uur rijden, wat vooral over de snelweg gaat.

Vrijdags gingen we weer vroeg op pas om naar de politie te gaan. Na een ontmoeting met de begeleiders en heb bespreken van de projecten hebben we een korte rondleiding gekregen. Deze zal uitgebreider worden, wanneer we vaker op het politiebureau moeten werken. Het is erg gaaf om het zo een keer te zien, alleen mogen we er niet te veel over zeggen. Dus sssst. Naderhand zijn we een hapje gaan eten in een winkelcentrum in de buurt. Het leuke eraan is dat ongeveer in het midden een groot pleintje met allemaal eettentjes.

Omdat Coco een weekendje ging doorbrengen met familie en zondag naar een football wedstrijd zou gaan, ben ik daarna in mijn eentje teruggereden naar Anglesea. Een weekendje alleen en rust stond op de planning. Met een wandeling naar het strand op de planning.

Zoals je merkt is het een stuk rustiger geweest en hebben we niet veel ondernomen naast stage. We merken dat het toch wel zwaarder wordt, hele dagen werken. Zijn we niet meer gewend, na het luie studentenleven. Vooral omdat het ’s ochtends koud is en je dan niet je lekkere warme bed uit wilt komen.

Volgende week is een drukkere week en hebben we weer een avontuur op de agenda staan. Maar dit soort weken zijn ook nodig ;)

Tot volgende week.

Liefs, Lot