thegreataustraliantrip.reismee.nl

Week 5 the Otways en crime scene investigation.

Blog week 5 watervallen en crime scene investigation.

Een nieuwe week is weer aangebroken. Een week waarin wij met volle moet weer beginnen aan een nieuwe week vol schrijven en avonturen. De eerste vier dagen stonden in het tekenen van onderzoek voor het projectplan, dat al een goeie vorm begint te krijgen. Verder stonden de avonden in het teken van sporten (voor lotte) en the block (voor Coco).

Vrijdags werd ik gewekt met een videogesprek en opeens was ik even aanwezig op het introductiekamp in Breda. Het was leuk om weer even wat mensen te zien en om toch een beetje aanwezig te zijn bij iets waar ik 4jaar deel van uitmaakte.

Op de uni werd ons gevraagd om even langs te komen bij het crime scene huis, daar zou een groep derdejaars een nep plaats delict onderzoeken. Ook werd ons gevraagd om gewoon naar binnen te lopen, vragen te stellen en kijken of ze ons zouden wegsturen. Ik heb een heel gesprek kunnen voeren moet iemand op het plaats delict en rond kunnen lopen. Coco heeft zelfs vingerafdrukken kunnen achterlaten op een auto die ze aan het onderzoeken waren. Op dat moment ging er een lichtje branden bij de studenten en hebben ze toch maar even het plaats delict afgezet. Toen we ’s middags terugkwamen waren ze nog steeds een beetje boos op ons, maar eigenlijk moeten ze boos zijn op zichzelf. Het was erg grappig om het een keer van de andere kant te zien, zeker als je ziet dat op een gegeven moment de concentratie eraf gaat en je ziet dat ze het niet meer zo serieus nemen.

Zaterdag waren we weer vroeg op om op avontuur gaan in de Otway’s. Op de planning stond the californian redwood forrest, hopetown falls and beauchamp falls. De route naar de verschillende plekken waren niet echt begaanbaar. Het was vooral zand, stenen en heel veel bochten. Ook was het pad niet echt geschikt voor meerdere voertuigen. Op het bord stond ook dat er mogelijk vrachtwagens konden rijden, wat me doodeng lijkt om langs te rijden.

Het bos was prachtig. De bomen waren immens hoog en wanneer je wat verder loopt kwam je in een stuk dikker begroeit gebied. Daar was het even klimmen over takken en over plassen om op het pad te blijven. Uiteindelijk hebben we het opgegeven, want overal was modder en er was geen geschikt wandelpad meer.

De hopetown falls waren een hele klim, nadat we het parkeerdrama hadden overleefd (want het was dru, en er waren maar weinig plekken). Het pad bestond uit duizenden traptredes. Om de perfecte foto te maken besloot ik om op een steen te gaan staan. Uiteindelijk kwam ik in het water terecht met mijn voet. Oeps. Maar de waterval was het waard. Ik denk dat dit tot nu toe wel mijn favoriete waterval is. Nadat mijn voeten waren opgedroogt en we de hele klim hebben overleeft (ik ging stuk) gingen we op weg naar de volgende.

De Beauchamp falls lag op een afgelegen kampeerterrein. Na een wandeling van een half uur, stijl naar beneden, kwamen we uit bij het waterval. Van een voorbijganger hoorde we al dat er zelfs mensen aan het zwemmen waren, wat echt absurd koud was. In tegenstelling tot de andere watervallen, kon je heel dichtbij komen. Het blijft ons verassen hoe mooi het hier is en dat je steeds nieuwe dingen ziet. Zelfs nu we al meerdere keren het stuk van de Great Ocean Road hebben gereden. We houden het hier wel een paar maanden vol.

Zondag is nog steeds een rustdag bij ons, waarbij we weinig doen en het huishouden een beetje bijhouden. Komende week gaan we beginnen aan het praktijk gedeelte van onze projecten en een nieuw avontuur op zaterdag.

Tot volgende week!

Adios, Lot


PS. Er staan nog meer foto's in het album van deze week ;)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!