thegreataustraliantrip.reismee.nl

Week 8 en 9.

Sorry! Dus wat hebben we gedaan de afgelopen 2 weken. Door de weeks op stage gezeten. We zijn al een stuk verder met het project en de eerste resultaten komen al binnen. Op vrijdag zijn we naar Geelong geweest. Even de buurt verkennen. We misten beide het winkelen in leuke (bekende) winkels, maar helaas daarvoor moeten we toch echt naar Melbourne. Het is een leuk dorpje, dat veel charme heeft. Zeker nog een keer terug om de rest te ontdekken. Zaterdags ging de trip naar St Kilda. Daar speelde zich het allerlaatste seizoen van The Block af, en omdat dat standaard wordt gekeken gingen we dat maar even opzoeken. Maar wat viel het tegen. Het is een supermodern gebouw, dat niet echt in de straat past. Wat vooral opviel was, dat het bekend staat als een hippe buurt, er vooral veel zwervers zijn. Het ziet er op sommige stukken heel vervallen uit. Maar het heeft wel zijn charme en we zijn nog even in het Luna Park geweest. Daar hebben we een ritje gemaakt in het spookhuis, wat nog wel wat kan leren van walibi fright nights. Het is wel leuk dat als je hier tijdens schemering komt, je pinguïns kan zien. Wel hebben we een superlekker restaurant gevonden, waar we goed hebben gegeten. Dit restaurant paste dan weer wel in het thema van de stad want het waren wel hippe gerechten. Nadat we opgewarmd waren hebben we besloten om even naar de IKEA te gaan. Als je dan toch in de buurt bent, ga je even langs. Het voelde meteen als thuiskomen. Wel viel op dat het niet op zichzelf stond, maar deel was van een groot winkelcentrum. Dat was wel een gek gezicht. Het restaurant en de foodmarket waren wel een stuk kleiner dan dat ik had verwacht, maar gelukkig hadden ze wel dezelfde dingen. Dus natuurlijk is er een daim taart mee terug gegaan.

De week erop stond in het teken van het huis voorbereiden op visite en zorgen dat ik genoeg had gedaan op stage zodat ik wat dagen vrij kon nemen de 2 weken erna. Ik heb deze week ook de goedkeuring gekregen om door te gaan met de volgende stap van mijn onderzoek. Dus dat is natuurlijk erg fijn. Op vrijdag gingen we op stage door naar het vliegveld om opa en oma op te halen. Na een vertraging van 40 min was het wachten tot ze door de douane kwamen. Blijkbaar was hun vlucht eruit gepikt voor extra controle. Dus dat duurde nog een dik uur voordat ze eindelijk door de deuren kwamen. Omdat ze wat eten hadden meegenomen (zie pepernoten en kaas) duurde het sowieso al wat langer. Nadat we de huurauto hadden opgehaald gingen we de 1,5uur durende trip maken naar Anglesea. Omdat het al donker was, en omdat je aan de andere kant van de weg moest rijden natuurlijk, heb ik het stuk gereden. Na 2 maanden ben ik er aardig aan gewend. Ze hebben het volgehouden tot half 11 en toen moesten ze echt gaan slapen. Zaterdag hebben we buurt een beetje verkend en boodschappen gedaan in het volgende dorp. We hebben ’s avonds heerlijk gegeten in een restaurantje in Torquay. Ook deze dag hebben ze goed volgehouden.

Op zondag gingen we de Great Ocean Road ontdekken. Langs de route hebben we ook meteen een leuk koffietentje en een restaurantje gevonden. De route brengt je langs verschillende soorten natuurgebieden, wat zorgt voor een prachtig uitzicht. Ze hebben ook meteen de Aziatische gekte meegemaakt op de 12 apostelen. Ze liepen weer buiten de paden, terwijl dat niet mag daar ivm natuurgebied. Het was een prachtige rit waarbij het weer goed bleef gelukkig. Omdat het natuurlijk iets is wat je gezien moet hebben, zijn we ook op zoek geweest naar de kangeroe’s. De vorige dag waren ze niet aanwezig op de golfbaan, maar ik wist dat ze er zaten. Dus op zondag een poging twee. En ja hoor, deze keer waren ze aanwezig in een grote hoeveelheid. Dus zijn er de nodige foto’s gemaakt. Dit zorgde voor wel een speciaal einde van een mooie dag. Komende week heb ik met toestemming van stage wat vrije dagen. Dus ik ga genieten van mijn familie tijdens deze twee weken.

p.s. in het album bij deze week staan nog meer foto's!