thegreataustraliantrip.reismee.nl

Week 11.

Ik doe me best om elke week even tijd te vinden om dit te schrijven. De week begon goed met een kapotte waterleiding op de universiteit, waardoor eigenlijk niks meer gebruikt kon worden. Dat was dus een thuis studie dag, met 24 graden en volle zon. Dus laptop mee het terras op en je hebt het leukste kantoor ooit. Op woensdag was dit gelukkig weer gemaakt, dus konden we weer naar kantoor en veilig alle faciliteiten gebruiken. Mijn project gaat goed. Volgende week (terwijl ik dit schrijf heb ik dit gesprek al gehad) heb ik een meeting met mijn begeleiders over de voorgang en wat ik nog kan uitvoeren. Soms heb ik het idee dat ik meer op kantoor zit dan dat ik echt het praktijkgedeelte uitvoer, maar dit hoort er ook bij denk ik dan maar. Ondertussen zijn we al begonnen met het schrijven van het eindproduct, wat altijd een uitdaging is. Maar we zitten op de helft van de stage nu, dus we hebben nog even de tijd.

In de tussentijd zijn mijn opa en oma er ook nog steeds, die zichzelf moeten vermaken terwijl ik op kantoor zit. Donderdag gaan we we weer met zijn drietjes op stap. Deze keer gaan we naar Melbourne, want vanuit hier vliegen ze op zondag. We zijn 's ochtends eerst naar St Kilda geweest. Nu ik er voor een tweede keer ben, is het toch leuker dan de eerste keer. Misschien kwam het ook omdat het weer een stuk beter was. Na een rondje door de winkelstraat zijn we doorgelopen naar de botanische tuinen. Deze waren mooi aangelegd, maar niet echt mega spectaculair. Misschien dat die in Melbourne zelf beter zijn, moet ik maar een keer gaan onderzoeken.

's Middags gingen we op zoek naar onze airbnb. Deze blijkt midden in het centrum te zijn, naast de queen victoria market. Na een korte rustpauze zijn we de stad ingegaan. Hier hebben we de winkels bezocht en later op de avond de grote bibliotheek. Deze blijft prachtig, ook al zie ik hem voor de tweede keer. De stad blijft druk en gezellig, ook al wordt het later op de avond. We hebben die avond in een Zwitserse restaurant gegeten met kaasfondue en typische muziek. Dit zorgde voor een erg grappige avond, want zoiets verwacht je niet hier.

Vrijdag ging de tocht richting Philip Island, want wie wil er nu niet pinguïns zien. Na een wandeling rondom Nobbies, dat er weer totaal anders uitziet dan de vorige keer. Doordat het nu lente is, komt de natuur beter tot zijn recht dan toen we er waren 2 maanden geleden. We waren op tijd bij de pinguïns, wat zorgde dat we een plekje vooraan hadden. Het nadeel was dat we wel 1,5 uur in de kou moesten zitten wachten tot ze uiteindelijk te voorschijn kwamen. Maar ze kwamen wel tevoorschijn om 19u en het waren er zoveel! Het was jammer dat mensen ondanks alle waarschuwingen dat er geen foto's gemaakt mogen worden, mensen dit wel gewoon nog doen. Het was zo druk met mensen, dat we niet echt rustig de tijd hadden om door de duinen te lopen en ze te kunnen zien. Maar gelukkig hebben we er toch nog een hoop gezien en later op het einde liepen ze langs de uitgang wat zorgde voor een grappig beeld. Er was deze keer weer een pinguïn die de weg wilde oversteken, alleen jammer dat dit niet mogelijk was. Er stonden namelijk Aziaten in de weg die ondanks dat de ranger het vroeg, niet aan de kant wilde gaan.

Op zaterdag hadden we een relaxte dag door de stad, met een beetje winkelen en rondwandelen. We zijn begonnen met een bezoek aan de QV markt. Als je ooit souvenirs wilt kopen, moet je echt hier zijn. Er zijn zoveel winkels die dit verkopen, en ze verkopen bijna allemaal hetzelfde. Dus opzich ben je er snel doorheen. Hierna hebben we de gratis tram gepakt naar federation square en richting Hosier's Lane. Deze keer waren er niet echt hele spectaculaire graffiti's gemaakt, maar er waren alsnog een paar mooie te zien. De voorgaande dagen stonden er tulpen langs de kant, maar deze waren voor deze dag al weg. De routen ging verder langzaamaan terug naar het appartement, met een korte stop voor een heerlijke cocktail, voor een korte pauze. Of nouja pauze. Opa en ik bedachten dat we best even konden gaan zwemmen. Dus wij vol goeie moed richting het zwembad, met de trap. We zaten op verdieping 13, dus wij naar verdieping 8 voor het zwembad. Alleen daar ging de deur niet open. Dat is gek dachten we, dus op naar 6 waar de parkeergarage is en waar je dus het trappenhuis uit kan komen. Tenminste dat zou je denken. Nee dus.... Dus wij weer terug naar de 13e verdieping om de lift te pakken. HELAAS! Daar ging de deur ook niet open. Dus dan maar door naar de begane grond om hier de lift te pakken. Uiteindelijk waren we al half kapot en toen moesten we nog gaan zwemmen. 's Avonds gingen we terug naar hetzelfde straatje als waar we de cocktail hebben gedronken. Met live muziek, heerlijk eten en Belgisch bier hadden we een super afsluiting van de afgelopen twee weken. Als je zo terug denkt is het heel bijzonder dat ik een beetje van mijn Australië trip heb mogen delen met mijn opa en oma.

Op zondag was het dan tijd om naar het vliegveld te rijden en afscheid te nemen. Het is een raar idee dat ik hun hier op het vliegveld zet en zelf hier blijf. Maar ik heb nog 4 maanden aan avonturen voor de boeg, waarvan 9 weken stage en dan daarna lekker reizen met Kim.

Tot volgende week,

Lot

ps. er staan meer foto's in het album van deze week!

Reacties

Reacties

Aurora

Goed bezig daar.

Hans

Leuke blog

Rianne van de sanden

Hoi nichtje. Ik heb je mooie verhalen weer gelezen en fotoos gekeken. Het is daar hard werken maar toch ook zeer zeker veel genieten van al dat moois. Heel veel groetjes van ons allemaal?

Frits

Geef Ank eff een knuffel van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!