thegreataustraliantrip.reismee.nl

Laatste blog voor deze stage (foto's voeg ik later toe als ik wifi heb)

Wanneer je bedenkt dat je een blog gaat beginnen, lijkt het allemaal zo makkelijk. Helaas is minder waar. Tijdens de stage dagen ben je overdag vooral bezig met, jawel stage. Dus het onderzoek waar je mee bezig bent. Omdat we in de avonden geen wifi hadden, had het ook weinig zin en in de weekenden was ik op avontuur. Dus dan gaat het erg lastig. Maar daarom nu maar even een wat langere post. Wat is er allemaal gebeurd sinds 19 november 2018.

Ik spendeerde mijn dagen door de weeks vooral in de bibliotheek van de universiteit. Het zoeken van artikelen, nuttige informatie en het schrijven van mijn artikel. Omdat dit document als mijn eindverslag diende, vond ik het erg belangrijk om er genoeg tijd aan te besteden en het maximale uit me te halen. Dus vooral veel vaktaal gebruiken, alles duidelijk uitleggen, maar wel zodat het goed duidelijk is en niet te langdradig. Ik heb tijdens het schrijven zeker 4x mijn introductie herschreven, mijn materiaal en methode continue aangepast en ergens zitten huilen om mijn discussie. Het schrijven van een eindartikel is altijd een emotionele rollercoaster. Gelukkig had ik goeie hulp, die mijn stukken doorkeek en nieuwe invalshoeken vond. Dat scheelde veel uitgetrokken haarplukken. Want op een gegeven moment zie je het verschil niet meer tussen je regels en zinnen. Ondanks het feit dat ik het in het Engels schreef, wat toch altijd lastiger is dan dat je denkt, was ik eerder klaar met mijn artikel dan ik dacht. Na een extra controle van de begeleider (die me een geweldig cijfer gaf) heb ik hem dan ingeleverd bij mijn begeleider in Nederland. Dit was 1 dag voor de einddatum van mijn stage, dus ik had perfecte timing. Ik heb mijn stage (vanuit de universiteit) met een geweldig cijfer afgerond en mocht zelf terugkomen voor mijn vervolgopleiding.

Ook zoals vermeld in het vorige blok kregen we een hoop visite. Het eerste weekend kwamen mijn mede-dutchies die ik ken van school terug in Nederland. Die hebben een weekendje bij mij doorgebracht in Anglesea. Samen zijn we op zaterdag eerst naar the California Redwood forest gegaan, waar ik nogmaals versteld stond van de immens hoge bomen. Deze blijven zo ontzettend indrukwekkend. Hierna ging de reis door naar the Otway Fly walk. Dit is de wandeling hoooooog door de bomen. Ondanks dat het een klein beetje miezerde, was het alsnog een leuke wandeling. Omdat we pas na zonsondergang bij onze volgende bestemming wilde aankomen, zijn we doorgereden naar Port Campbell en de laatste must-sees aan the Great Ocean Road. Dit was vooral leuk omdat het voor hun nog helemaal nieuw was. Mijn favoriet blijft toch the Grotto. Na deze stops en een heerlijke maaltijd (thanks guys!) gingen we glow wormen zoeken bij Melba Gully. Zodra het donker is, geven deze kleine wormpjes ene blauwe gloed (hee dat past bij mijn stageonderzoek). Omdat het een beetje miezerig weer was, gaven deze een hoop licht en wat waren het er veel. De wandeling ernaartoe was toch een beetje spannend, want 1 het is donker en je ziet dus niks, 2 je hoorde vooral de koala’s en ook al doen die helemaal niks, er lopen daar beesten die wel wat doen. Ondanks dat was het een geweldige ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. Toen was het toch tijd om terug te rijden naar huis, want het was nog zeker 2uur terugrijden.

Het weekend erop kwam een familielid van de eigenaresse van het huisje langs. Dus heb ik mijn spullen deels gepakt en ben op een vakantiepark gaan zitten. Zo hadden hun het huisje voor zichzelf en kon ik op mijn gemak werken aan het artikel, want die moest af. De zondag in dat weekend ging ik Kim op halen, want die kwam voor 2maanden naar Australië. Omdat we nog 2 dagen op dat park zaten, ging ze op dinsdag gezellig mee naar de bibliotheek van de uni. Er is niks leukers dan het plannen van je vakantie als je eigenlijk je artikel moet afmaken natuurlijk ;) Op woensdag waren we alvast begonnen aan een deel van de GOR, want ik wilde haar de glow wormen laten zien. Met een zelfgemaakte avondmaaltijd hebben we zonsondergang gekeken bij een verdwaalde apostel (Gibson’s step). Hierna zijn we door gegaan naar de wormpjes. Ze waren deze keer in grote getallen aanwezig.

Door omstandigheden hebben Kim en ik ervoor gekozen om hierna het huisje in Anglesea te verlaten en door te gaan. Dus na alles ingepakt te hebben (gelukkig heb ik een grote auto) gingen we haar verjaardag vieren in The Grahmpians. Dat is een groot natuurgebied 3uur rijden vanuit Anglesea. Dus na een vroege start, laatste dingen in de auto gegooid, gingen we dan op weg. Omdat we vroeg aankwamen in Hall’s Gap zijn we doorgereden naar the Mackenzie falls. Na een redelijke klim kwamen we uit bij een prachtige waterval, die zorgde voor een heerlijk verkoelende mist. Na een pauze hier en het opnemen van de natuur gingen we door naar the Barokka lookout. Deze gaf een prachtig uitzicht over de vallei. Omdat we een standaard instagram foto wilde bij the Balconies, gingen we terug naar het huisje (lekker luxe) en na een korte pauze met wat eten gingen we terug naar deze natuurwonder. Hiervoor wilde we dat het een beetje schemerde. Zoals je op de foto ziet, is het uitzicht prachtig. Omdat we niet zeker waren wat het weer ging doen, hebben we de planning omgegooid en zijn we op zaterdag de Hollow Mountain wandeling gaan doen. Dit was vooral veel klimmen over rotsen en redelijk stijl omhoog. Maar ook hier was het uitzicht het zeker waard. Het was een wandeling van 2,5km, maar hij was best goed te doen. Ze hadden aan te de top 2 grotten. 1tje was wat groter en daar kan je makkelijk in staan en leuke foto’s schieten, wat altijd leuk is. Zeker om mensen jaloers mee te maken. Op zondag gingen we de lange wandeling doen naar the Pinnacle lookout. Deze ging door the Grand Canyon en langs silent street. Ondanks dat deze ook veel klimmen was en wat langer, was de omgeving en natuur heel erg indrukwekkend. Zeker als je de natuur in NL gewend bent, is dit echt een eye opener. Denk dat deze wandeling een van mijn favorieten is op dit moment.

Eind van de zondag gingen we door naar ons onderkomen voor de laatste dagen van stage. Dit was op een vakantiepark, waar we lekker de ruimte hadden. Hier heb ik mijn artikel lekker in rust kunnen afmaken en kunnen zorgen voor een goede afronding van stage. Dit zal ook mijn laatste blog zijn over stage, want ik ben klaar. Ik heb er een hoop van geleerd en het was een leuke ervaring om met mensen uit het werkveld te kunnen praten. De dingen die ik heb geleerd, kan ik mooi meenemen in mijn afstudeerstage die ik begin in Maart. En nu gaan we dan beginnen aan de Roadtrip door Aussie. Indien je daar meer van wilt zien, volg mijn instagram zou ik zeggen ;)

PS: Iedereen bedankt die mijn blogs heeft gelezen! En allemaal bedankt voor het geduld haha en zoals al gezegd, ik voeg de foto's later toe. Want de wifi in het motel heeft er geen zin in.

Reacties

Reacties

aurora

geniet van jullie rondreis de komende periode en pas op voor loslopend wild. Vooral als ze onder je auto willen gaan liggen.

Rianne van de sanden

Maak er een onvergetelijke rondreis van en geniet. Geniet. Geniet. Superleuk allemaal. Wel uitkijken hoor. Groetjes van ons allemaal ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!