thegreataustraliantrip.reismee.nl

Duurt soms even..

Hallo allemaal.

Wat heb ik allemaal uitgespookt sinds mijn laatste blog. Nou best veel, want het is alweer even geleden. Ik heb eindelijk mijn resultaten binnen van het 1e deel van mijn onderzoek, dus ik kan eindelijk beginnen met uitwerken. Vorige week ben ik ook terug naar Melbourne geweest, naar de VicPol om het tweede deel samples af te geven voor verdere analyse. Nu is het alleen hopen dat deze resultaten op tijd binnen komen, want ik heb nog maar 4weken. De tijd gaat echt mega snel. Ik wil volgende week vrijdag mijn artikel af hebben, zodat die gecontroleerd kan worden de week erna en ik nog aanpassingen kan maken voordat ik hem opstuur naar Nederland. Op deze manier en een strakke to do lijst moet dat makkelijk lukken.

Het weer is nu ook weer beter geworden, afgelopen weekend hebben we zelfs aan het strand gelegen. Ben voor het eerst in jaren weer verkleurd en niet rood deze keer. Yay! Ook hebben we maar meteen even een grote schoonmaak gehouden. Dit was het laatste weekend dat we samen waren, zonder visite. Dus hebben we alle meubels aan de kant geschoven en grondig schoongemaakt. Helaas heeft op donderdag de tv vakantie genomen, dus kwamen we erachter hoe nog rustiger het is. Dit kan wel weer gemaakt worden, met een update. Helaas hebben we geen internet in het huisje, dus konden we dat dit weekend niet doen. Vrijdags hebben we iets gedaan wat ik al jaren wilde, namelijk paardrijden. Ik heb dit al jaren niet meer gedaan, maar het was alsof ik nooit wat anders had gedaan. We hebben een prachtige rit gemaakt door het nationale park en langs het strand. Ik had natuurlijk weer het koppige paard, want dat past wel bij me. Maar ondanks dat was het een geweldige ochtend.

Ondertussen zijn er ook nog 2 andere weekend doorheen gegaan. Het 1eweekend hadden we visite. Dit was een beetje apart, want ze waren niet echt sociaal. Ze zouden een weekend blijven, maar uiteindelijk gingen ze pas op dinsdag. Op zaterdag zijn we een rondje gaan rijden door het nationale park. Eerst zijn we op zoek gegaan naar koala’s. Het was even zoeken, maar uiteindelijk zagen we er 1tje hoog in de bomen zitten. Deze maakte een enorme herrie, anders hadden we hem nooit gevonden denk ik. Na deze ontdekkingstocht zijn we door gereden naar Lake Elizabeth. Dit is een best makkelijke route, zolang je de bordjes gewoon volgt. Alleen mijn navigator (aka Coco) had een andere route bedacht, dus helaas kwamen we in de middle of niks uit en waren we redelijk verdwaalt in het park. Want op een gegeven moment stopt ook het internet ermee, want je bent buiten bereik. Dit was niet echt heel handig. Maar uiteindelijk kwamen we uit bij het meer en dit was zeker de moeite waard. Eenmaal thuis aangekomen, bleek het huis overgenomen te zijn. Dus zijn we maar gaan uit eten. Wat een straf. Zondags hebben we niet veel gedaan. De normale opruimdingen (wat meer was, omdat de visite niet echt opruimde) en de wekelijkse boodschappen. Een voordeel van visite hebben, is dat we lange dagen op stage maakten.

De vrijdag daarop hadden we een eindejaars feestje bij een student thuis. Een voordeel van de huisfeestjes hier, is dat deze al om 8pm beginnen en dan stoppen rondom 12pm. Als je dacht dat studentenfeestjes heftig waren in Nederland, hier kunnen ze er ook wat van. Dat weekend waren we niet echt veel waard. Het was het eerste warme weekend en hier zijn we niet echt aan gewend. Dus we deden lekker rustig aan. Wat ook wel een keer fijn is.

Komende weken staan in het teken van afronding stage, artikel schrijven en een mega lading aan visite.

Reacties

Reacties

aurora

Geniet er nog maar lekker van.
Hopelijk is de komende visite wel aangenaam.
Ben benieuwd hoe de zomer je daar gaat bevallen. en hoe bruin je wordt.

Hans Smeulders

Leuk verhaal, geniet van de zomer? hier vallen de mussen ook van het dak, maar dan van de nachtvorst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!